VOCEA CARE NE UNEȘTE

LIVE

Comisia Europeană propune relaxarea interdicției motoarelor termice după 2035

Comisia Europeană a propus marți renunțarea la interdicția vânzării de mașini noi cu motor cu ardere internă începând cu anul 2035, măsură care ar permite comercializarea în continuare a vehiculelor neelectrice. Inițiativa vine pe fondul presiunilor exercitate de Germania, Italia și de industria auto europeană, relatează Reuters, citată de Digi24.

Potrivit propunerii, obiectivul actual al UE, care prevede ca toate autoturismele și autoutilitarele noi vândute după 2035 să aibă emisii zero, ar urma să fie modificat. Noul prag ar stabili o reducere cu 90% a emisiilor de CO₂ față de nivelurile din 2021, în loc de eliminarea completă a acestora.

- Advertisement -

Executivul european pare să fi răspuns solicitărilor producătorilor auto de a permite în continuare vânzarea vehiculelor hibride plug-in și a celor cu extensii de autonomie pe bază de combustibil, pentru a face față concurenței din partea Tesla și a producătorilor chinezi de vehicule electrice.

Pentru a compensa emisiile rămase, producătorii ar urma să utilizeze oțel cu conținut scăzut de carbon produs în UE, precum și combustibili electronici sintetici sau biocombustibili nealimentari, inclusiv deșeuri agricole și ulei de gătit uzat.

Planul prevede și o perioadă de tranziție între 2030 și 2032, în care producătorii trebuie să reducă emisiile de CO₂ ale autoturismelor cu 55%, față de nivelurile din 2021. În cazul autoutilitarelor, ținta ar urma să fie redusă de la 50% la 40%.

Propunerea trebuie aprobată de guvernele statelor membre și de Parlamentul European și este considerată cel mai important pas înapoi al Uniunii Europene față de politicile sale ecologice din ultimii cinci ani.

Decizia apare într-un context dificil pentru industria auto. Ford Motor a anunțat recent o depreciere de 19,5 miliarde de dolari, după eliminarea mai multor modele de vehicule electrice, pe fondul scăderii cererii. De asemenea, grupuri europene precum Volkswagen și Stellantis au cerut obiective mai relaxate și sancțiuni mai mici, invocând cererea slabă pentru mașini electrice.

În special producătorii germani sunt sub presiune, pierzând cotă de piață în China și confruntându-se cu importuri tot mai mari de vehicule electrice chinezești pe piața europeană.

În același timp, industria vehiculelor electrice avertizează că relaxarea țintelor privind emisiile riscă să submineze investițiile și competitivitatea Europei.

„Trecerea de la un obiectiv clar de 100% emisii zero la 90% poate părea mică, dar dacă ne întoarcem acum din drum, nu vom afecta doar clima, ci și capacitatea Europei de a concura”, a declarat Michael Lohscheller, CEO al producătorului suedez Polestar.

La rândul său, William Todts, director executiv al organizației Transport & Environment, a afirmat că „UE trage de timp, în timp ce China se grăbește”, avertizând că menținerea motoarelor cu ardere internă nu va readuce producătorii auto europeni în fruntea industriei globale.

Author

Articole similare

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.