În grădinițele din Republica Moldova a fost lansat Programul național de lectură interactivă „Citește-mi 100 de povești”, menit să promoveze lectura timpurie ca fundament al educației de calitate. Proiectul, inițiat de UNICEF, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, Asociația OvidiuRo și Biblioteca Națională pentru Copii „Ion Creangă”, își propune să apropie cartea de fiecare copil încă din primii ani de viață.
În cadrul programului, în 1.200 de grădinițe din întreaga țară au fost amenajate „insule de lectură” – spații speciale pentru citit și ascultat povești, atât în interiorul instituțiilor, cât și în aer liber. UNICEF a dotat aceste spații cu 22 de titluri de carte, alese cu grijă pentru a stimula imaginația și curiozitatea celor mici.
Lansarea oficială a programului a avut loc la grădinița „Regina Maria” din Ialoveni, în prezența ministrului Educației și Cercetării, Dan Perciun, care a subliniat importanța lecturii timpurii pentru viitorul copiilor și al societății. „Lectura timpurie înseamnă un start mai bun în viață. Avem datoria să aducem cartea în viața fiecărui copil”, a declarat acesta.
Ambasadoarea Regatului Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord în Republica Moldova, Fern Horine, a salutat inițiativa și a menționat că participarea activă a copiilor la sesiunile de lectură contribuie la dezvoltarea lor emoțională și socială, subliniind că proiectul sprijină inclusiv copiii refugiați din Ucraina.
Programul „Citește-mi 100 de povești” își propune nu doar să îmbunătățească accesul la lectură în grădinițe, ci și să încurajeze părinții să citească mai des copiilor acasă, contribuind astfel la dezvoltarea limbajului, a gândirii critice și a empatiei.
Primește răspunsuri m