În contextul alegerilor locale generale care vor avea loc la data de 5 noiembrie 2023, Agenţia Servicii Publice (ASP) îndeamnă cetățenii cu drept de vot să-și verifice valabilitatea actelor de identitate. În cazul în care actele de identitate nu sunt valabile sau vor expira în curând, acestea pot fi preschimbate la orice centru multifuncțional, indiferent de locul înregistrării la domiciliu și/ sau la reşedinţa temporară.
Pentru preschimbarea buletinului de identitate cu termen de valabilitate expirat, persoanele au nevoie de următoarele acte:
- buletinul de identitate care urmează a fi schimbat;
- documentele de stare civilă (certificat de naștere/ certificat de căsătorie, certificat de divorț). Este important de menționat că prezentarea documentelor de stare civilă nu este necesară în cazul în care nu au intervenit schimbări în starea civilă și în datele cu caracter personal ale solicitantului de la eliberarea ultimului act de identitate.
- documentele necesare pentru înregistrarea la domiciliu sau la reședința temporară sau, după caz, pentru modificarea, rectificarea sau completarea adresei de domiciliu.
- dovada achitării taxelor şi a tarifelor stabilite pentru eliberarea buletinului de identitate.
Persoanele care se află peste hotare, pentru a preschimba buletinul de identitate expirat, se pot adresa la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale Republicii Moldova (MDOC) pentru a depune cererea de solicitare a noului buletin de identitate (termen de perfectare doar 5 ori 20 zile lucrătoare).
Noul document îl puteți ridica direct la misiunea diplomatică unde ați depus cererea, ori puteți solicita livrarea documentului la adresa indicată, utilizând serviciul guvernamental de livrare MDelivery. Recent, la dispoziția cetățenilor a fost pusă opțiunea MDelivery (contra-cost), care permite livrarea documentului perfectat la adresa indicată de beneficiar.