VOCEA CARE NE UNEȘTE.

Ooops ! You forgot to enter a stream url ! Please check Radio Player configuration

LIVE

Administratorul adjunct al Aeroportului Internațional Chișinău: Statul nu a preluat nimic, doar probleme

Odată cu revenirea Aeroportului Internațional Chișinău în gestiunea statului, noua administrație constată lipsa investițiilor în infrastructura aeroportuară, în echipamentele de securitate aeronautică, dar și în sursele strategice de alimentare cu energie electrică.

Constantin Vozian, administratorul adjunct al Aeroportului Internațional Chișinău, spune că urmează să fie pornită o inspectare tehnică a obiectelor de infrastructură pentru a vedea ce lucrări trebuie efectuate în timpul apropiat.

Despre mașinile de lux cumpărate pe timpul în care aeroportul era în concesiune, Constantin Vozian spune că sunt trecute în gestiunea întreprinderii de stat. Printre acestea se numără și o mașină blindată. Unele dintre aceste automobile au fost utilizate strict în scopuri personale, lucru care poate fi confirmat de angajații de la Aeroport.

Statul, de principiu, nu a preluat nimic. Statul a luat doar probleme. A luat un aeroport care are duty free, are restaurante, are o fațadă, are ghirlande și nu prea are pistă, nu prea are cabluri, nu prea are căi de rulare, nu prea are locuri de parcare. În cei zece ani de concesiune Aeroportul ar fi putut arăta altfel”, afirmă administratorul adjunct al Aeroportului Internațional Chișinău, potrivit IPN.

Constantin Vozian a mai spus că optează pentru deschiderea cât mai curând a Sălii VIP a Aeroportului, care generează venituri semnificative.

Activitatea acesteia a fost oprită în contextul unui număr mare de alerte cu bombă. De asemenea, responsabilul a declarat că mașinile de lux urmează să fi folosite pentru serviciile de transportare a pasagerilor de la avion până la terminalul VIP, servicii care la fel sunt o sursă de venit pentru întreprindere.

Operațiunile și managementul Aeroportului Internațional Chișinău au fost transferate către Avia Invest în noiembrie 2013, în baza unui parteneriat public-privat. Compania concesionară s-a angajat să administreze aeroportul timp de 49 de ani și să investească în modernizarea lui 250 de milioane de euro.

Dar compania a fost acuzată că nu-și onorează obligațiile contractuale și nu a îndeplinit planul de investiții, fiind solicitată rezilierea contractului de concesionare. La sfârșitul lunii noiembrie a anului 2022, Curtea de Apel Chișinău a emis o hotărâre prin care Aeroportul Internațional Chișinău revine în gestiunea statului.

Pe 28 martie 2023 s-au încheiat procedurile de transmitere și preluare a activelor Aeroportului Internațional Chișinău ce se aflau în concesiunea SRL „Avia Invest”.

Autor

  • Mîțu Anișoara

    A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științe ale Comunicării din cadrul Universității de Stat din Moldova, ulterior a urmat studiile universitare de masterat. A activat în calitate de reporter social, iar la moment are peste 10 ani de experiență în jurnalism. Este autoarea știrilor sociale și politice pe site-ul Vocea Basarabiei. Informarea calitativă este cheia unui om greu de manipulat.

Articole similare

spot_img
spot_img

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.