Urmare a ședinței Comisiei de certificare a operatorilor aerieni, convocată de Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) în cadrul căreia au fost invitați reprezentanții companiei aeriene ”Fly One”, au fost discutate circumstanțele care au dus la anularea, în ultimele zile, a mai multor zboruri, măsurile întreprinse de către operatorul aerian, precum și aspectele ce țin de protecția consumatorilor și acordarea asistenței persoanelor care au fost afectate de această situație.
„Prin urmare, operatorul aerian a declarat că anulările în lanț au fost provocate de defectarea a 3 aeronave concomitent, nefiind posibilă înlăturarea defecțiunilor într-o perioadă restrânsă de timp. Totodată, acesta a comunicat că, pentru ziua de sâmbătă, 10 iunie curent, nu s-a reușit acordarea asistenței tuturor pasagerilor curselor anulate, din cauza defectarii aeronavei înainte de decolare. Situația a fost ulterior remediată iar pentru zilele următoare pasagerilor le-a fost oferit asistența necesară, inclusiv oferirea de hrană și informații privind drepturile acestora” precizează AAC.
Autoritatea Aeronautică Civilă reamintește că în cazul anulării sau întârzierii de lungă durată a zborurilor, operatorul aerian este obligat să acorde toată asistența necesară, inclusiv oferirea de hrană, cazare, rerutare, dar și compensați în funcție de distanța ortodromică dintre aeroporturi.
Pentru a primi suport, pasagerii care au avut un zbor anulat sau întârziat sunt încurajați să completeze formularul propus de AAC.
Mai multe zboruri operate de Fly One duminică, 11 iunie au înregistrat întârzieri, iar cursele pentru duminică Chișinău – Amsterdam – Chișinău și Chișinău-Berlin- Chișinău și zborurile programate pentru luni din și spre Londra, Bruxelles și Verona au fost anulate.
Totodată, potrivit informațiilor de pe pagina web a Aeroportului Internațional Chișinău, zborurile preconizate duminică din și spre Turcia, Cipru, Grecia și Franța au fost efectuate cu întârzieri de mai multe ore.