Peste 10 milioane de australieni au rămas fără servicii de telefonie mobilă şi internet după ce gigantul național de telecomunicaţii Optus a fost afectat de o pană gravă de curent.
Această companie este al doilea mare furnizor din ţară, cu milioane de clienţi individuali şi alte sute de mii de întreprinderi. Întreruperea a provocat întârzieri în transporturi, a întrerupt liniile telefonice ale spitalelor şi a blocat sistemele de plată.
Reprezentanții operatorului au precizat că, cel mai probabil, este vorba despre defecțiuni ale sistemului și au declarat că nu există dovezi că ar fi vorba de un atac cibernetic.
Întreruperile, cu mici perioade de conectări, au durat aproximativ 10 ore. În tot acest timp, firma s-a confruntat cu critici pentru că nu a comunicat cu clienţii în timpul întreruperii.
Anul trecut, compania a ajuns pe primele pagini ale ziarelor din întreaga lume, după ce a suferit ceea ce s-a considerat a fi cea mai mare încălcare a securităţii datelor din istoria Australiei, ca urmare a unui atac cibernetic.