Statul va institui un mecanism de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul protecției consumatorilor. Astfel, în cazul încălcării unor drepturi, consumatorul, pe lângă structurile de control existente, va putea apela și la o instituție de soluționare alternativă a litigiilor. Mecanismul prevede proceduri extrajudiciare ce vor dura mult mai puțin și care vor fi oferite gratuit sau la un preț mai mic decât cele judiciare.
Aceste modificări la Legea privind protecția consumatorilor au fost aprobate la ședința de azi a Guvernului.
Noua propuneri mai prevăd că vânzătorul va avea obligația de a oferi actualizarea conținutului digital sau a serviciului digital integrat în bunul comercializat.
De asemenea, vor fi reglementate aspectele ce țin de reducerea proporțională a prețului sau încetarea contractului. Astfel, vor fi revizuite condițiile de reziliere a contractelor, garanțiile pentru produsele second-hand de folosință îndelungată și cele ce țin de vânzarea de produse cu conținut digital. Vor fi revizuite și angajamentele vânzătorului în cazul produselor neconforme.
Lista practicilor comerciale incorecte față de consumatori va fi la fel evaluată, cu scop de evitare a recenziilor false și a recomandărilor unor consumatori pe platformele de comunicare socială pentru a promova anumite produse.
“Toate modificările efectuate vizează creșterea nivelului de protecție acordat consumatorilor, facilitând accesul consumatorilor la bunuri, conținut digital și servicii digitale și creșterea încrederii consumatorilor în comerțul electronic. Prevederile proiectului ating protecția drepturilor fundamentale ale omului și nu conțin factori de risc care să genereze apariția actelor de corupție” a declarat ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba.