VOCEA CARE NE UNEȘTE.

Ooops ! You forgot to enter a stream url ! Please check Radio Player configuration

LIVE

CE a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane de euro pentru Podului peste Prut de la Ungheni. Va fi primul pod cu 4 benzi dintre România și R. Moldova

Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane Euro pentru construirea Podului peste Prut de la Ungheni, proiectul primului pod cu 4 benzi dintre România și Republica Moldova fiind inclus în Pachetul de Mobilitate Militară „CEF-T-2022-MILMOB — CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- apărare”.

Proiectul Podului peste Prut de la Ungheni are o valoare totală de 33 de milioane de euro și o durată de realizare de 43 de luni, scrie economedia.ro.

Licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată la începutul anului viitor. Acordul de Mediu a fost emis în noiembrie, iar Guvernul urmează să aprobe indicatorii tehnico-economici, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

,,Veste bună pentru Moldova de pe ambele maluri ale Prutului. A fost aprobată finanțarea pentru construcția Podului rutier Ungheni (RO) -Ungheni (MD), proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility CEF) în valoare de 16.486.604 euro. În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.

Principalele caracteristici prevăzute sunt:

–261,20 m lungime pod nou peste Prut

–13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

–8 m lățime parte carosabilă

–1 km lungime traseu

–4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

–punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor. Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane. Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova). 

Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei. a anunțat secretarul de stat, Ionel Scrioșteanu. Acordul de Mediu pentru Podul Ungheni a fost emis pe 18 noiembrie 2022 după 7 ani de la primul proiect, explica atunci Cătălin Urtoi, consilierul Ministrului Sorin Grindeanu.

Autor

Articole similare

spot_img

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.