Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 derulează un amplu proces de modernizare a infrastructurii de comunicații, prin implementarea sistemului Next Generation eCall (or NG eCall).
Potrivit autorităților, proiectul are drept obiectiv modernizarea tehnologică pentru un răspuns mai rapid și eficient în cazurile de urgență.
Sistemul eCall este un sistem de alertare automată a serviciilor de urgență în cazul accidentelor rutiere, care transmite informații esențiale despre locația și gravitatea accidentului rutier.
„Un pas important în dezvoltarea proiectului a fost instalarea unui nou sistem modern de comunicații telefonice, care permite conectarea Serviciului 112 cu rețelele operatorilor de telefonie. Acest lucru facilitează folosirea tehnologiilor moderne și oferă mai multe opțiuni pentru ca cetățenii să poată apela serviciul de urgență. În acest moment, proiectul este în faza de testare și integrare, fiind realizat în proporție de 60%”, se arată într-un comunicat
Totodată, Serviciul 112 colaborează cu Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informație pentru ajustarea cadrului legislativ, în conformitate cu cerințele Uniunii Europene privind interoperabilitatea sistemului eCall. Serviciile NG eCall vor fi disponibile începând cu jumătatea anului 2027.
Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană, prin programul Connecting Europe Facility for Transport. Bugetul total al proiectului, alocat întregului consorțiu format din 38 de beneficiari din 8 state membre ale UE și 6 parteneri asociați din 4 țări, este de 19,2 milioane de euro.






