Operatorii liniei telefonice de informare a alegătorilor pentru scrutinul parlamentar au recepționat 4 579 de apeluri, informează Comisia Electorală Centrală.
Linia telefonică a fost activă în perioada 12 august – 29 septembrie 2025 și a oferit sprijin informațional tuturor părților implicate în procesul electoral.
Analiza apelurilor recepționate pe întreaga perioadă de activitate arată că majoritatea solicitărilor au provenit din partea cetățenilor, care au efectuat 3.453 de apeluri, reprezentând 74,86% din total.
Cele mai frecvente întrebări au vizat procedura de votare și anume: adresele secțiilor de votare, documentele necesare, votarea la locul aflării ori în străinătate, normele aplicate pentru studenți sau persoane fără domiciliu stabil.
În aceeași perioadă au fost înregistrate 1 427 de apeluri de ieșire pentru a transmite informații operative către organele electorale și autoritățile locale, privind desfășurarea procedurilor electorale, inclusiv verificarea procedurii de deschidere a secțiilor de votare în ziua alegerilor.






