Patru noi poduri rutiere peste râul Prut vor fi construite. Acestea ar urma să conecteze România și Republica Moldova. Anunțul a fost făcut pe 9 ianuarie de către Secretarul de stat în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor al României, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Valoarea estimată pentru realizarea primei etape a proiectului, respectiv studiul de fezabilitate pentru fiecare dintre cele patru poduri, este de PESTE UN MILION DE LEI fără TVA pentru fiecare lot în parte. Proiectul este finanțat din bugetul de stat al României, iar termenul de realizare al studiului de fezabilitate este de 12 luni. Aceste noi poduri sunt parte dintr-un proiect amplu care vizează modernizarea și extinderea infrastructurii de transport între cele două state.
Podul Stânca-Costești – va fi amplasat pe teritoriul județului Botoșani, România, și al raionului Rîșcani, R. Moldova, la sud de actualul punct vamal.
Podul Bumbăta-Leova – va conecta județul Vaslui din România cu raionul Leova din sud-vestul Republicii Moldova.
Podul Fălciu-Leca – va fi amplasat pe teritoriul județului Vaslui și al raionului Cantemir, Republica Moldova.
Podul Răducăneni-Bărboieni – va lega județul Iași din România de raionul Nisporeni din Republica Moldova.
Obiectivele proiectului și impactul pentru cele două țări
În plus, oficialul român a menționat că deja au fost realizate progrese semnificative în modernizarea infrastructurii, cu reabilitarea primului pod peste Prut (Galați-Giurgiulești) și demararea procedurilor pentru reabilitarea altor poduri importante de la Albița-Leușeni, Sculeni-Sculeni și Oancea-Cahul. Aceste lucrări vor include demolarea și reconstrucția unor poduri existente, cu scopul de a construi noi structuri care să asigure o capacitate mai mare și să reducă congestionarea traficului.