Republica Moldova este gazda turului informațional Big Fam Trip Moldova 2024. Evenimentul se desfășoară în perioada 24-31 octombrie și reunește participanți din mai multe țări, printre care: Italia, Germania, România, Polonia, Irlanda, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Turcia, Azerbaijan, Emiratele Arabe Unite, Qatar, China și India.
Potrivit Ministerului Culturii, programul include vizite la cele mai importante atracții turistice ale Moldovei, precum:
Orașul Chișinău: Tur de oraș cu obiective de interes cultural și istoric.
Galeria Colecțiilor Petru Costin a Consiliului Raional Ialoveni: Celebru pentru colecțiile Guinness World Records.
Vinăria Mileștii Mici: Cea mai mare colecție subterană de vinuri din lume.
Găgăuzia: Vizite în orașul Comrat, vinăria Vinuri de Comrat și Complexul Etno-Turistic „Gagauz Sofrasi” cu experiențe autentice de tradiții găgăuze.
Chateau Vartely (Orhei): Masterclass de blending și degustări.
Rockscor Brewery (Ghindești, r. Florești): Degustări de bere artizanală.
Cetatea Soroca și Lumânarea Recunoștinței: Monumente de importanță istorică din orașul Soroca.
Complexul Turistic Codru: Program culinar și artistic tradițional.
Mănăstirea Curchi: Renumită pentru arhitectura sa barocă.
Restaurantul subteran Epoca de Piatră și Eco Resort Butuceni (Orheiul Vechi): Experiențe culinare și tradiționale.
Rezervația Cultural-Naturală ,,Orheiul Vechi”: Muzeu în aer liber cu patrimoniu istorico-cultural (situri arheologice, complexe rupestre, complexe de arhitectură vernaculară, obiective etnografice), așezări tradiționale (satele Trebujeni, Butuceni, Morovaia), bunuri de patrimoniu natural etc.
Fortăreața Tighina (Bender): Monument istoric din regiunea transnistreană.
Orașul Tiraspol: Tur al orașului și vizită la Fabrica de Coniac Kvint.
Complexul de sturioni Aquatir: Cel mai mare complex de creștere a sturionilor din sud-estul Europei.
Castel Mimi: Una dintre cele mai frumoase vinării din lume, inclusă în top 15 mondial.
Vinăria Cricova: A doua mare vinărie subterană din lume, cu degustări și program folcloric.
În prima zi a turului a fost organizată o sesiune B2B între agenții economici din Republica Moldova și țările participante. Scopul acestei sesiuni e de a facilita întâlniri și colaborări pentru dezvoltarea de parteneriate, oportunități de afaceri dar și alte aspecte importante în viitoarele colaborări.
Turul informațional este organizat de către Oficiul Național al Turismului în parteneriat cu Asociația Patronală a Industriei Turismului din Moldova (APIT), cu suportul Ministerului Culturii în colaborare cu Compania Aerienă FlyOne și Proiectul USAID Competitivitate și Reziliență Rurală.