Autoritățile de pe ambele maluri ale Prutului își propun „ca în 2030 să putem circula de la București la Chișinău pe autostradă”. Despre aceasta scrie, într-o postare pe Facebook, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la ministerul transporturilor din România, relatează IPN.
Oficialul informează că, la invitația Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale al Republicii Moldova, a fost zilele acestea la Chișinău, pentru a discuta despre proiectele privind infrastructura de transport.
În cadrul discuțiilor despre implementarea proiectelor feroviare și rutiere pentru conectarea României și Republicii Moldova, au fost analizate stadiul Autostrăzii Unirii A8, dar și al tronsonului de autostradă care va lega Ungheni (RO) de Chișinău (MD). „Ținta noastră comună este ca în 2030 să putem circula de la București la Chișinău pe autostradă”, afirmă secretarul de stat la ministerul român al transporturilor.
În context, s-a făcut o radiografie a stadiilor proiectelor aferente podurilor peste Prut și a punctelor vamale din fiecare zonă, următorul punct vamal care va avea control coordonat fiind Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiulești – Galați.
La rândul său, partea moldovenească a emis un comunicat că „discuția secretarului de stat în domeniul infrastructurii rutiere, Nicolai Mîndra, cu omologul său român, Irinel Ionel Scrioșteanu s-au axat pe schimbul de bune practici și experiența României în utilizarea sistemelor informatice în transportul feroviar din cele două țări”. Iar în ceea ce privește infrastructura feroviară, s-a discutat despre posibilitățile de dezvoltare a tehnologiilor informaționale privind transportul feroviar de peste Prut, în conformitate cu standardele UE de interoperabilitate și securitate informatică.
Implementarea acestor proiecte este necesară pentru interconectarea sistemelor de transport ale Republicii Moldova cu sistemele de transport ale României, precum și ale celorlalte țări ce fac parte din Uniunea Europeană, reprezentând un pas important în procesul de aderare a Republicii Moldova la Uniunea Europeană.