Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, spune că de organizarea licitației pentru închirierea spațiilor comerciale de la Aeroport se ocupă Agenția Proprietății Publice. Spînu spune că nu are nicio legătură cu eșuarea licitațiilor de la Aeroport și că nu s-a întâlnit niciodată cu reprezentanții companiei care au depus dosarul în cadrul primelor licitații, notează IPN.
Andrei Spînu spune că cea de-a treia licitație pentru închirierea spațiilor comerciale de la Aeroport va fi relansată, după ce Parlamentul a votat repetat modificările privind extinderea termenului de arendă a spațiilor comerciale. Andrei Spînu respinge categoric orice afinitate cu compania Lagardere, singura dornică să lanseze afaceri în incinta Aeroportului Internațional Chișinău.
„De procedură se ocupă Agenția Proprietății Publice împreună cu Aeroportul. Directorul APP a informat că în perioada următoare va fi anunțată o nouă licitație. A treia licitație nu a fost anulată, dar a fost o problemă cu o lege. Curtea Constituțională a declarat neconstituțional un articol pe procedură. Acum acel articol a fost revotat conform deciziei Curții Constituționale și se va relua procedura din licitația numărul 3. Există un regulament de organizare a licitațiilor, dacă participă doar unul se prelungește perioada, dacă iarăși nu aplică mai mulți se purcede la negocieri directe. Dar acesta este procesul organizat de APP. Atât de multă murdărie și minciună am auzit despre faptul că eu am ceva cu niște companii cu care nici măcar nu m-am întâlnit, nici nu știu cine sunt”, a spus Andrei Spînu în cadrul emisiunii „Cabinetul din Umbră” de la JurnalTV.
În același context, Andrei Spînu spune că deocamdată nu este clar cum va administra statul Aeroportul Internațional Chișinău. Potrivit ministrului, în urma studiului de fezabilitate realizat cu sprijinul Băncii Mondiale se va decide dacă Aeroportul va fi dat sau nu pe mâna unui investitor străin.
„Noi pregătim procesul de inițiere a elaborării studiului de fezabilitate pentru dezvoltarea Aeroportului. După ce vom avea acest studiu care să ofere mai multe răspunsuri, de exemplu: cât de mare trebuie să fie noul terminal? De câte piste este nevoie? Care este capacitatea de pasageri procesată? Cât de mare trebuie să fie parcarea? Care va fi perioada de returnare a investițiilor? E mai bine să avem un parteneriat public-privat, să avem un partener de administrare? Sunt multe întrebări și rolul acestui studiu de fezabilitate este să ofere răspunsuri”, a explicat Andrei Spînu.
De mai multe luni statul încearcă să organizeze licitații privind închirierea spațiilor comerciale de la Aeroport. După trei tentative eșuate, ieri, șefa serviciului de presă al Aeroportului, Natalia Cojocaru, a anunțat că a treia licitație – stopată anterior, va fi relansată.