Circa 64% dintre elevii care au participat la testarea națională a competențelor digitale au demonstrat un nivel avansat de cunoștințe, potrivit rezultatelor prezentate de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Trei elevi au reușit performanța de a obține scorul maxim de 100 de puncte.
Conform datelor finale, din totalul de 3 021 de elevi ai claselor a IX-a și a XII-a, 1 928 au fost evaluați cu competențe avansate, 810 au înregistrat un nivel intermediar, 210 – nivel elementar, iar 77 de elevi nu au obținut niciun nivel de competență digitală, transmite IPN.
Ministrul educației și cercetării, Dan Perciun, a declarat că testarea și prezentarea raportului reprezintă un pas important în modernizarea proceselor de evaluare, consolidarea alfabetizării digitale și adaptarea sistemului educațional la cerințele societății contemporane.
La rândul său, directoarea Agenției Naționale pentru Curriculum și Evaluare, Lilia Ivanov, a subliniat că transformarea digitală nu mai este o opțiune, ci o necesitate, iar elevii trebuie pregătiți nu doar să înțeleagă tehnologia, ci și să o utilizeze corect și responsabil.
Testarea a vizat evaluarea competențelor digitale în baza a cinci arii ale cadrului european: alfabetizarea în informații și date, comunicarea și colaborarea, crearea de conținut digital, securitatea digitală și rezolvarea problemelor.






