VOCEA CARE NE UNEȘTE.

Ooops ! You forgot to enter a stream url ! Please check Radio Player configuration

LIVE

Podul Leova-Bumbăta ar putea fi dat în exploatare la toamnă

Lucrările de construcţie a drumului de acces şi de instalare a podului plutitor de la Leova au fost realizate în proporţie de circa 50 la sută. Andrei Spînu, ministrul infrastructurii și dezvoltării regionale, a inspectat mersul lucrărilor de pe șantier. Autorităţile dau asigurări că podul, pentru care guvernul a alocat 250 de milioane de lei, va fi dat în exploatare la toamnă.

Potrivit ministrului Andrei Spînu, în prezent se lucrează la drumul până la pod, cu o lungime de aproximativ 3,6 kilometri. Muncitorii fac terasamentul şoselei şi al platformei unde urmează să fie amenajat punctul de trecere a frontierei.


Totodată, este amenajată zona unde se va instala uzina de beton, dar și au fost executate lucrările de amenajare a rampei de acces către viitorul pod de pontoane. La fel, au fost transportate și stocate la fața locului materiale de construcție necesare la construcția podului: 10 500 tone de amestec nisip-prundiș, 8 500 – piatra spartă.


Podul va uni oraşul Leova cu satul Bumbăta, din România, şi va contribui la fluidizarea transportului de mărfuri de mare tonaj. Andrei Spînu a declarat că ulterior, acest punct de trecere a frontierei va devini pod de piatră, care să faciliteze circulația liberă a cetățenilor noștri în țările UE.

Lucrările de construţie a drumului de acces şi podului de la Leova peste Prut au demarat la mijlocul lunii iunie, pe ambele maluri ale Prutului, şi ar putea fi gata la toamnă.

Subiectul podului dintre Bumbăta și Leova a fost readus în atenția autorităților române pe 11 februarie, la ședința comună a Guvernelor Republicii Moldova și României, desfăşurată la Chișinău. Potrivit documentelor, vechiul pod Leova-Bumbăta a fost construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774 şi a fost demolat de sovietici în 1944, pentru a îndepărta şi mai mult Basarabia de România. 

În prezent, pe râul Prut sunt nouă poduri, şase rutiere şi trei feroviare. Autorităţile vorbesc despre construcţia a încă trei poduri: Fălciu-Leca, Răducăneni- Bărboieni şi Stânca-Costeşti. Între timp, alte trei poduri urmează să fie consolidate.

Autor

Articole similare

spot_img
spot_img

cele mai populare

Preluarea textelor de pe pagina www.voceabasarabiei.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.voceabasarabiei.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite și cele electronice vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia Vocea Basarabiei.