Tot ce trebuie să știi despre Marele Premiu de Formula 1 al Bahrainului

Debut excelent de sezon 2018 pentru Sebastian Vettel şi Ferrari care au speculat perfect momentul prelungit de Safety Car Virtual şi s-au impus în Marele Premiu al Australiei. După o sesiune de calificări în care Lewis Hamilton a distrus orice urmă de competiţie şi de speranţă pentru adversari, obţinând un timp cu peste 6 zecimi de secundă mai bun decât restul piloţilor (una din cele mai mari diferenţe din ultimii ani), britanicul a debordat de fericire la conferinţa de presă, având curajul de a glumi chiar şi cu Kimi Raikkonen. Şi ai nevoie de ceva curaj ca să faci asta... Însă pe "Iceman" aceste "jocuri" ale pilotului Mercedes l-au lăsat (cum altfel decât...) rece și l-a ignorat total pe Lewis, spre amuzamentul tuturor.

În cursă, Vettel i-a şters zâmbetul nu numai de pe faţa rivalului său, Lewis Hamilton, ci şi de pe faţa lui Toto Wolff şi a întregii echipe Mercedes, obţinând totodată şi cel de-al 100-lea podium din carieră. Ceea ce Sergio Marchionne (preşedintele Ferrari) şi Maurizio Arrivabene (şeful Scuderiei Ferrari) au catalogat la cald ca fiind o strategie "impecabilă", a fost de fapt o strategie în care şansa şi hazardul au jucat un rol crucial, Ferrari profitând de problemele echipei "secunde", Haas.

Kevin Magnussen şi Romain Grosjean erau pe punctul de a obţine o clasare istorică pentru echipa lor, şi anume o eventuală dublă clasare în top 5, până când în tururile 24 şi, respectiv, 25 ambii piloţi au fost forţaţi să abandoneze imediat după ce au oprit la boxe din cauza unor probleme cu fixarea pneurilor. “Când am văzut o maşină Haas în virajul 4 m-am rugat pentru un Safety Car, dar când în turul următor am mai văzut încă un motor Ferrari parcat pe marginea virajului 2 am zis că nu e adevărat”, a povestit Sebastian Vettel după cursă emoţiile prin care a trecut.

În aceste condiţii, Lewis Hamilton a fost nevoit să se mulţumească "doar" cu locul 2, în vreme ce Kimi Raikkonen a completat podiumul. Daniel Ricciardo a ratat încă o şansă de a fi primul australian care termină pe podium la Melbourne şi a încheiat din nou al 4-lea, iar McLaren a revenit în top 5 datorită lui Fernando Alonso, la prima cursă după "divorţul" de Honda. Echipa din Woking s-a reorientat către o nouă "parteneră", o "franţuzoaică", cu care a acceptat o "căsnicie" valabilă măcar 3 ani, punând astfel punct savuroaselor glume cu McLaren Honda, ceea ce este îmbucurător pentru fanii McLaren, Alonso şi Vandoorne şi trist pentru noi. Cu tot respectul pentru cei enumeraţi anterior, dar avancronica etapei nu va mai fi niciodată la fel fără glumele cu McLaren Honda. Nici Honda nu a stat mult "singurică" şi şi-a găsit rapid un nou "partener de viaţă", un italian. Rosso. Toro... Rosso, căruia încă din prima etapă a început să-i ofere palpitaţii prin abandonul lui Pierre Gasly care ne-a trezit dulci amintiri. Trebuie să recunoaştem însă că la Toro Rosso, Honda chiar pare că are potenţial... de a ne face din nou avancronica mai frumoasă.

În weekend-ul în care creştinii ortodocşi sărbătoresc Paştele, adepţii “religiei” Formula 1 prăznuiesc etapa a 2-a a sezonului, Marele Premiu al Bahrainului. După aproape două săptămâni de post, avem din nou dezlegare la Formula 1. Masa va fi una îmbelşugată, din care nu vor lipsi “ouăle” roșii, argintii sau albastre (după preferinţe), depăşirile apetisante ca drobul, surprizele dulci ca pasca, dar nici eşecurile usturătoare ca ceara fierbinte a lumânării care atinge pielea. Nu dorim să insinuăm nimic, în primul rând pentru că nu ar fi deontologic din partea noastră, iar în al doilea rând pentru că se va supăra Alonso... Totuşi, iarna nu-i ca vara, aşa cum nici Renault nu-i ca Honda.

Începând cu această etapă, Ciprian Condea şi Digisport.ro reînoadă tradiţia începută în sezoanele trecute şi vă aduce din nou cea mai amplă avancronică a fiecărui Mare Premiu de Formula 1. Seria "Tot ce trebuie să ştii" s-a întors! Mai nonconformistă, mai plăcută, mai amuzantă şi mai completă ca niciodată! Astăzi ne vom îndrepta atenţia către Marele Premiu al Bahrainului al cărui start îl vom vedea împreună duminică, 8 aprilie, de la ora 18:10, în direct la Digi Sport 2. Odată cu acest eveniment va debuta și noul sezon de Formula 2, căruia îi vom dedica o secțiune specială în avancronica noastră. Formula 2, la fel precum Formula 1, va fi transmisă în următoarele două sezoane în direct pe canalele Digi Sport.

SAKHIR, BAHRAIN

Regatul Bahrain reprezintă un conglomerat de 33 de mici insule din Golful Persic, al cărui nume s-ar traduce simplu: “Cele două mări” ("Al-Bahrayn"). 92% din suprafaţa ţării este constituită dintr-un imens deşert, în vreme ce doar 2,82% reprezintă teren arabil. Cel mai înalt punct din Bahrain este la doar 134 de metri deasupra nivelului mării şi se numeşte “Jabal ad Dukhan” (“Muntele de fum”). La 35 km de capitala Manama se află Sakhir, un orășel cunoscut datorită Palatului Al-Sakhir, construit la sfârşitul secolului al XIX-lea și folosit de Regele Hamad bin Isa Al-Khalifa pentru a-şi întâmpina cei mai de seamă oaspeţi.

“Copacul vieţii” din Bahrain reprezintă una dintre cele mai remarcabile creaţii ale naturii, iar în jur de 50.000 de turişti îl vizitează anual. Este vorba despre un copac de aprox. 10 metri înălţime care creşte de aproape 400 de ani în mijlocul deşertului, fără nici cea mai mică urmă de vegetaţie sau sursă de apă în apropiere. Temperatura medie în zonă pe timpul zilei este de 41 de grade Celsius, ajungându-se chiar şi la 49 de grade, iar furtunile de nisip sunt la ordinea zilei. În aceste condiţii, nimeni nu îşi poate explica modul în care acest copac poate supravieţui. Cea mai apropiată sursă de apă reprezintă un izvor subteran aflat la 3 km distanţă, iar oamenii de ştiinţă bănuiesc că acest copac şi-ar sustrage cumva apa de acolo. Altă explicaţie ar fi faptul că arborele şi-ar extrage umezeala de care are nevoie din brizele care adie în Golful Persic sau mai există varianta că acesta ar creşte pe ceea ce a fost odată Grădina Edenului (descrisă în Biblie), iar sursa de apă este una mitică.

Interesant este şi faptul că majoritatea locuitorilor din Bahrain au o fobie faţă de câini, aşa că dacă aveţi vreo altercaţie cu cineva de acolo, acest pont s-ar putea să vă fie de folos. De asemenea, poate nu o să credeţi asta, dar nu o să auziţi niciodată la televizor în Bahrain cuvintele “porc”, “purcel”, “slănină” sau alte derivate, deoarece acestea sunt puse în aceeaşi categorie cu înjurăturile şi sunt cenzurate. Aşadar, dacă întâmpinaţi vreo “lipsă de opinii comune” cu alţi participanţi la traficul din Bahrain, şi acest pont s-ar putea să vă ajute. Cu plăcere!

Apropo de trafic, femeile din Bahrain şi-au câştigat de curând dreptul de a putea conduce un autovehicul pe străzi, dar copii nu au voie să stea pe scaun în maşină, aşa că şoferii sunt nevoiţi să circule cu cei mici în braţe, iar aceştia din urmă au întotdeauna grija de a-şi “ajuta” părinţi să conducă mai bine şi să fie mai calmi. De asemenea, este bine de ştiut faptul că limita de viteză este de 120 km/h. Dacă se depăşeşte această limită, maşina va emite un semnal sonor foarte zgomotos care vă va avertiza că în acea zi aţi ales să vă încălţaţi cu pantofi mai grei. Ar fi bine să nu existe prin zonă vreun agent de circulaţie cu auzul fin. De notat şi faptul că un plin de benzină în Bahrain costă doar 12 dolari, iar clientul nu are voie să atingă pompa de benzină. De acest lucru se va ocupa doar personalul din benzinărie. Şi ceva ce ne este foarte familiar... În aproape orice parcare ai intra, va exista întotdeauna un localnic binevoitor care se va oferi să te ajute să-ţi speli parbrizul sau maşina. Contracost, evident.

Narghileaua este un element des întâlnit în restaurantele din Bahrain. Unele au chiar zone special amenajate pentru... relaxare. De asemenea, nimic nu este gratis şi chiar şi atunci când comanzi clasicul “doar o apă” trebuie să ai portofelul bine încărcat. În meniu sunt trecute doar numele preparatelor, nu şi ce conţin ele, deci trebuie să te consideri un norocos dacă vei nimeri din prima încercare ceva pe gustul tău. Eventual, după aceea te sfătuim să dai o fugă şi până la loterie, că nu se ştie niciodată... Dacă vrei să comanzi o cola, trebuie să ştii că nu există aşa ceva în restaurantele din Bahrain. Apa de la robinet are un conţinut atât de ridicat de rugină încât nici câinii nu o pot bea, aşa că aceştia sunt răsfăţaţi cu apă plată. O altă curiozitate care ne-a stârnit interesul este aceea că medicilor ginecologi din Bahrain le este interzis să-şi examineze pacientele în mod direct. Ei se folosesc de o oglindă pentru a-şi practica meseria şi, eventual, pun puţin mâna la ochi.

Formula 1 ajungea pentru prima oară în Orientul Mijlociu în 2004, odată cu prima ediţie a Marelui Premiu al Bahrainului. Germanul Michael Schumacher a câştigat atunci, fiind singura sa victorie pe circuitul din Sakhir. Deşi FIA le-a acordat organizatorilor un premiu pentru “Cel mai bine organizat Mare Premiu”, evenimentul a avut parte şi de probleme de-a lungul timpului. În 2011, cu mai puţin de o lună înainte de data la care era programat Marele Premiu al Bahrainului, FIA a anunţat că anulează ediţia din cauza protestelor de amploare desfăşurate în ţară. Peste 300.000 de oameni au protestat atunci împotriva corupţiei şi au cerut în stradă inclusiv abdicarea Regelui Hamad bin Isa Al-Khalifa. FIA a vrut să reprogrameze evenimentul pentru luna octombrie, dar s-a răzgândit la scurt timp.

Chiar şi cursa din 2012 a stat sub semnul întrebării din cauza unor activişti pentru drepturile omului care şi-au dorit cu orice preţ anularea evenimentului. La acea vreme, un membru important al unei echipe din campionat a declarat sub protecţia anonimatului că etapa s-ar putea desfăşura fără incidente doar dacă s-ar apela la forţele militare pentru a bloca zona. Cu măsuri stricte de securitate, însă fără să fie vorba de cele descrise anterior, cursa a avut loc la data stabilită, fără probleme pentru organizatori.
În 2014, pentru a sărbători cea de-a 10-a ediție a M.P. al Bahrainului, evenimentul a devenit o cursă desfăşurată integral pe timp de noapte, a doua din istoria Formulei 1, după M.P. al statului Singapore, cursa din Abu Dhabi debutând pe înserat. Îmbucurător este faptul că ideea s-a dovedit a fi un real succes, piloţii scăpând de temperaturile ridicate din timpul zilei şi putând astfel să ne ofere câteva momente cu adevărat memorabile pe care ni le vom reaminti puţin mai târziu în avancronică.

DETALII TEHNICE

 

  • Viraje: 15 (7 de stânga şi 8 de dreapta)
  • Număr de curse oficiale disputate: 13
  • Prima cursă disputată: 2004
  • Cele mai multe victorii (piloţi): 3 - Fernando Alonso (2005, 2006, 2010); Sebastian Vettel (2012, 2013, 2017)
  • Cele mai multe victorii (dintre piloţii sezonului 2018): 3 - Fernando Alonso (2005, 2006, 2010); Sebastian Vettel (2012, 2013, 2017)
  • Cele mai multe victorii (constructori): 5 - Ferrari (2004, 2007, 2008, 2010, 2017)
  • Acceleraţie maximă: 63% din lungimea unui tur
  • Utilizarea frânelor: 20% din lungimea unui tur
  • Schimbări în cutia de viteze: 54/tur
  • Consum de combustibil: 1,84 kg/tur
  • Cea mai lungă perioadă de accelerare: 1,205 km
  • Distanţa din grilă până la primul viraj: 501,9 m (pentru pole position)
  • Viteză maximă estimată: 339 km/h
  • Zone DRS: 2 (linia dreaptă din faţa boxelor şi cea care uneşte virajele 10 şi 11)
  • Cea mai joasă poziţie de plecare a unui învingător: 4 (Fernando Alonso – 2004; Jenson Button – 2009)
  • Câştigători cu plecare din pole position: 5 din 13 (38,46%)
  • Nivelul forţei de apăsare la sol (downforce): Redus
  • Uzura pneurilor: Ridicată
  • Uzura frânelor: Ridicată
  • Gradul de abraziune al suprafeţei de rulare: Maxim
  • Lungimea liniei boxelor: 419,7 m
  • Cel mai rapid pit stop în 2017: 2,34 s (timp total: 24,240 s) – Williams (Felipe Massa)
  • Compoziţiile de pneuri nominalizate de Pirelli: SUPERSOFT, SOFT, MEDIUM
  • Presiuni minime în pneuri: 21,0 psi (pneurile faţă), 19,0 psi (pneurile spate)
  • Cea mai mică diferenţă dintre primii doi clasaţi: +1,085 s (Lewis Hamilton vs. Nico Rosberg – 2014)
  • Cea mai mare diferenţă dintre primii doi clasaţi: +16,099 s (Fernando Alonso vs. Felipe Massa – 2010)
  • Numărul depăşirilor efectuate în 2017: 20 (cu DRS: 15)
  • Oportunităţi de depăşire: virajele 1 şi 4
  • Probabilitatea apariţiei unui Safety Car: 40%


ALEGEREA PNEURILOR


MOMENTE MEMORABILE

M.P. al Bahrainului 2006 – Kimi Raikkonen pleacă ultimul şi încheie pe podium. Pilotul McLaren Mercedes a avut ghinion în calificări, fiind eliminat chiar din Q1, după ce suspensia dreapta-spate a cedat înainte ca finlandezul să apuce să seteze un timp. Astfel, el a fost nevoit să înceapă cursa de pe locul 22, alături de piloţii Super Aguri (Takuma Sato şi Yuji Ide) şi Midland (Christijan Albers şi Tiago Monteiro). Dar asta nu l-a intimidat pe cel supranumit “Iceman” şi a urcat rapid poziţie după poziţie, căţărându-se până pe podium după ce a câştigat 19 locuri. O revenire de senzaţie dar, din păcate pentru Kimi, fiindcă ne aflăm într-o ţară musulmană, efortul său nu a putut fi răsplătit cu şampania tradițională, ci cu o băutură non-alcoolică. Atâta efort în van... Ghinionul lui!

M.P. al Bahrainului 2010 – Fernando Alonso câştigă la debutul său pentru Scuderia Ferrari. După îndelungi speculaţii, în septembrie 2009 Alonso era în sfârşit confirmat ca înlocuitor al lui Kimi Raikkonen la Ferrari, părăsind echipa care i-a adus cele mai mari satisfacţii în carieră, Renault. La prima cursă în roşul aprins al Scuderiei de la Maranello, Alonso s-a calificat al 3-lea pe grilă, fiind depăşit doar de coechipierul său, Felipe Massa, şi de deţinătorul pole-ului, Sebastian Vettel. La start, Alonso a trecut rapid de Massa şi apoi l-a depăşit şi pe Vettel care s-a confruntat cu o problemă tehnică. Spaniolul a triumfat în final spre imensa satisfacţie a italienilor, devenind al 5-lea pilot din istorie care câştigă la debutul cu Ferrari, după Juan Manuel Fangio (1956), Mario Andretti (1971), Nigel Mansell (1989) şi Kimi Raikkonen (2007).

M.P. al Bahrainului 2014 – “Duelul din deşert”. Cursa din 2014, prima desfăşurată pe timp de noapte în Bahrain, ne-a făcut să realizăm că Formula 1 poate străluci nu doar datorită unei nocturne. Piloţii Mercedes, Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, au oferit un adevărat recital, un show demn de orice film cu şi despre racing în stare pură. Din duelul celor doi, Hamilton a ieşit învingător, însă cei mai câştigaţi au fost fanii competiţiei care au avut ocazia de a vedea din nou un duel la limită pentru victorie. Ulterior, acest Mare Premiu a primit titulatura de “Duelul din deşert”.

M.P. al Bahrainului 2014 – Pastor Maldonado îl “faultează” pe Esteban Gutierrez. Pentru că orice film bun trebuie să conţină şi nişte cascadorii profesioniste, “regele neîncoronat al accidentelor”, Pastor Maldonado, a oferit încă o mostră din "talentul său inegalabil" care ne-a făcut să ne întrebăm: “Cum oare a ajuns în Formula 1?”. Răspunsul îl conţine o piesă a formaţiei Holograf de la începutul anilor ’90, în care Dan Bittman spunea că: “Unii te ridică, alţii te lovesc”. Proaspăt ieşit de la boxe, în turul 41, Maldonado a lovit pe neaşteptate ca un “ninja venezuelean” pentru că n-a vrut sub nicio formă să revină pe circuit în spatele lui Esteban Gutierrez, aşa că i-a aplicat plăpândului mexican o “intrare prin alunecare” ca la manual şi l-a răsucit prin aer până n-a mai ştiut ce se întâmplă. “Ce-a fost asta?”, a întrebat nedumerit pilotul Sauber prin radio. Cursa a primit o neutralizare cu Safety Car, Maldonado, o penalizare de 5 poziţii pe grila cursei următoare şi Gutierrez, o dilemă însoţită probabil şi de o migrenă.

ŞTIAŢI CĂ...

  • Mercedes AMG a plecat din pole position în 70 din cele 80 de curse disputate de la introducerea motoarelor V6 turbo (2014). Putem să spunem că “party mode” a funcţionat de minune pentru nemţi.
  • Doar 2 piloţi actuali au fost şi pe grila primei curse desfăşurate în Bahrain, cea din 2004. Este vorba de Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen.
  • M.P. al Bahrainului din 2005 a fost unul dintre cele mai călduroase din istoria Formulei 1. Temperatura maximă înregistrată în timpul cursei a fost de 42,6 grade Celsius, iar cea “minimă” n-a coborât sub 41,9 grade Celsius. La nivelul solului temperatura a ajuns şi la 56 de grade Celsius, cauzând multe abandonuri de ordin tehnic.
  • Kimi Raikkonen s-a aflat pe podiumul din Bahrain de 8 ori în cele 13 curse disputate, dar n-a câştigat niciodată. Finlandezul a încheiat de 5 ori al 2-lea şi de 3 ori al 3-lea.
  • De 9 ori din cele 13 curse disputate în Bahrain s-a întâmplat ca pilotul care câştigă să devină campion mondial la final de sezon. Anul trecut, Sebastian Vettel a contribuit negativ la această statistică.
  • McLaren poate stabili un record negativ în acest weekend. Dacă echipa din Woking nu va câştiga în Bahrain (ceea ce să recunoaştem că n-ar fi vreo surpriză), va fi pentru prima dată în istorie când va disputa 100 de curse fără victorie. Ultimul succes al McLaren-ului a fost adus de Jenson Button în M.P. al Braziliei din 2012. Ca o coincidenţă pur întâmplătoare, şi Renault va bifa tot 100 de curse fără victorie. Recordul acestei statistici este deţinut de Ligier - 231 de curse disputate fără victorie, între M.P. al Canadei din 1981 şi M.P. al statului Monaco din 1996, Olivier Panis fiind “vinovat” de întreruperea acestui record.
  • Lewis Hamilton îi poate egala recordul absolut al lui Kimi Raikkonen de clasări consecutive în puncte - 27.
  • Force India nu a înregistrat niciun abandon până acum în Marele Premiu al Bahrainului. Pe de altă parte, Carlos Sainz nu a ajuns niciodată la finish în niciuna din cele trei curse pe care le-a desfăşurat aici.

REMEMBER - M.P. AL BAHRAINULUI 2017



CLASAMENT GENERAL PILOŢI

CLASAMENT GENERAL ECHIPE


PUNCTE DE PENALIZARE

1. Daniil Kvyat – 7p
2. Romain Grosjean – 6p
- Kevin Magnussen – 6p
4. Nico Hulkenberg – 5p
- Stoffel Vandoorne – 5p
6. Jolyon Palmer – 4p
- Carlos Sainz Jr. – 4p
8. Sergio Perez – 3p
- Sebastian Vettel – 3p
- Max Verstappen – 3p
- Felipe Massa – 3p
- Kimi Raikkonen – 3p
13. Lewis Hamilton – 2p
- Pascal Wehrlein – 2p
- Jenson Button – 2p
- Fernando Alonso – 2p
- Marcus Ericsson – 2p
18. Lance Stroll – 1p
*La 12 puncte de penalizare primite în decursul a 12 luni calendaristice, pilotul respectiv va primi o suspendare de o cursă.

FORMULA 2 – SEZONUL 2018

Formula 2 (cunoscută în trecut ca GP2) sau "anticamera Formulei 1" a adus în Marele Circ nu mai puţin de 32 de piloţi, iar ultimii trei campioni ai competiţiei se află pe grila Formulei 1 din acest sezon (Stoffel Vandoorne, Pierre Gasly şi Charles Leclerc). În acest sezon, va preceda cursele de Formula 1 din Bahrain, Azerbaidjan, Spania, Monaco, Franţa, Austria, Marea Britanie, Ungaria, Belgia, Italia, Rusia şi Abu Dhabi. În total vor fi, aşadar, 24 de curse care vor fi transmise în direct de canalele Digi Sport. Noutăţile din acest an vor reprezenta etapele din Franţa şi Rusia, locaţii unde Formula 2 va ajunge pentru prima dată.

Începând cu acest sezon va fi introdus noul şasiu, împreună cu noul pachet propulsor V6 turbo de 3,4 litri, dezvoltat de unicul furnizor de motoare din Formula 2, Mecachrome. Noul motor de 620 CP poate atinge 100 km/h în 2,9 secunde şi o viteză de top de 335 km/h. Şasiul GP2/11 (prezent în competiţie din 2011) va fi înlocuit de noul Dallara F2 2018, iar sistemul de protecţie Halo va face parte din construcţia acestuia. Din păcate, nu poate fi totul roz pe lumea asta... Noul monopost de Formula 2 are un cost total estimat la 2-3 milioane de euro per maşină (excluzând motorul) şi cântăreşte 688 kg (inclusiv pilotul).

Vă propunem în continuare câteva aspecte legate de modul de desfăşurare a unui weekend de cursă în Formula 2, pentru cei mai puţini familiarizaţi cu această competiţie. Weekend-ul începe vineri dimineaţă cu o sesiune de antrenamente de 45 de minute, urmată la câteva ore de o sesiune de calificări de 30 de minute care va decide grila de start a cursei principale de sâmbătă. În această cursă, piloţii sunt obligaţi să facă cel puţin o oprire la boxe pentru a monta un set distinct de pneuri faţă de cel cu care au plecat în cursă, exact ca în Formula 1. Primii 10 piloţi sunt recompensaţi cu puncte care sunt adăugate într-un clasament general, sistemul de punctare fiind identic cu cel folosit în Formula 1:
Învingătorul - 25p;
Locul 2 - 18p;
Locul 3 - 15p;
Locul 4 - 12p;
Locul 5 - 10p;
Locul 6 - 8p;
Locul 7 - 6p;
Locul 8 - 4p;
Locul 9 - 2p;
Locul 10 - 1p.

Pilotul care realizează cel mai rapid tur al cursei va primi un bonus de 2 puncte (doar dacă încheie în top 10), iar rezultatele din cursa principală vor decide grila de start a cursei de sprint de duminică. Primii 10 piloţi vor pleca în ordine inversă, iar doar primii 8 vor puncta după cum urmează:

Învingătorul - 15p;
Locul 2 - 12p;
Locul 3 - 10p;
Locul 4 - 8p;
Locul 5 - 6p;
Locul 6 - 4p;
Locul 7 - 2p;
Locul 8 - 1p.

Şi în cursa de sprint pilotul care realizează cel mai rapid tur va primi un bonus de 2 puncte (doar dacă încheie în top 8), dar oprirea la boxe nu mai este obligatorie.
Seria GP2 a fost creată în 2005 pentru a substitui Formula 3000, care înlocuise la rândul ei Formula 2 cu doi ani în urmă. FIA a mai organizat un campionat de Formula 2 între 2009 şi 2012, dar fără să-i acorde o prea mare atenţie, bazându-se pe GP2 ca serie secundară pentru Formula 1. Toate cursele din următoarele două sezoane de Formula 2 vor fi transmise de canalele Digi Sport.

FORMULA 2 – ECHIPE ŞI PILOŢI

George Russell, campionul en-titre al seriei GP3 şi unul din piloţii de dezvoltare ai echipei Mercedes, a făcut pasul în Formula 2 şi va pilota pentru echipa ART Grand Prix. El va face echipă cu Jack Aitken, vicecampionul seriei GP3 şi pilotul de rezervă al echipei Renault F1. Lando Norris, pilotul de rezervă al echipei McLaren, campionul Formulei 3 europene şi unul dintre favoriţii la titlul Formulei 2 din acest an, va concura pentru Carlin. Nyck de Vries are tangenţe cu McLaren din 2010, Santino Ferucci este pilot de dezvoltare la Haas, Artem Markelov, la Renault, iar Nicholas Latifi este pilot de rezervă la Force India. De asemenea, îi vom mai vedea în acest sezon şi pe Antonio Fuoco, pilot al Academiei Ferrari, şi Sean Gelael pe care l-am mai urmărit în 4 sesiuni de antrenamente de Formula 1 în 2017 la Toro Rosso.

RUSSIAN TIME: Artem Markelov (1) | Tadasuke Makino (2)
PERTAMINA PREMA: Sean Gelael (2) | Nyck de Vries (4)
DAMS: Alexander Albon (5) | Nicholas Latifi (6)
ART GRAND PRIX: Jack Aitken (7) | George Russell (8)
MP MOTORSPORT: Roberto Merhi (9) | Ralph Boschung (10)
BWT ARDEN: Maximilian Gunther (11) | Nirei Fukuzumi (12)
CAMPOS RACING: Luca Ghiotto (14) | Roy Nissany (15)
TRIDENT: Arjun Maini (16) | Santino Ferrucci (17)
CARLIN: Sergio Sette Camara (18) | Lando Norris (19)
CHAROUZ RACING: Louis Deletraz (20) | Antonio Fuoco (21)

PROGRAM TV

ALTE INFORMAŢII

Fanii Formulei 1 au primit o lovitură grea la început de sezon din partea Liberty Media. Superbităţile gingaşe care aduceau culoare pe retina ochilor noştri sau, mai pe scurt, “Grid girls”, au fost înlocuite cu copii. Lăsând gluma la o parte, s-ar putea să avem parte de o surpriză la câteva curse. Organizatorii Marelui Premiu al statului Monaco au confirmat că vor avea “grid girls” la etapa din acest an. Să ne aducem aminte că Monaco a folosit şi “grid boys” în 2015. Sau mai bine nu... De asemenea, şi organizatorii Marelui Premiu al Rusiei au anunţat că sunt în discuţii pentru a avea “grid girls” la etapa din luna septembrie a acestui an. “În toate sporturile cu motor, fetele fac cea mai bună reclamă maşinilor şi arată armonios şi drăguţ. Fetele noastre sunt cele mai frumoase”, a declarat Dmitry Kozak, prim-ministrul Rusiei. E foarte posibil să nu le fi văzut pe româncele noastre...

În acest weekend, Liberty Media îşi va anunţa câteva dintre planurile pregătite pentru sezonul 2021. Kimi Raikkonen a oferit câteva declaraţii în stilul său caracteristic în legătură cu acest subiect în cadrul conferinţei de presă care a precedat weekend-ul de cursă din Bahrain. “La urma urmei, nu este decizia noastră, ci depinde de ei. Este treaba lor, ei îşi fac planuri şi iau decizii în funcţie de ce consideră că este potrivit. Nu ştiu ce vor face, ştiu foarte puţin despre asta şi nici nu mă interesează. Mai sunt mulţi ani până atunci şi mă îndoiesc că voi fi aici, deci nu are de ce să-mi pese. Nu am nicio putere, deci ce rost are să-mi pierd timpul gândindu-mă la asta?”, a spus finlandezul Scuderiei Ferrari. Aici vă lăsăm pe voi să faceţi comentariile. Consideraţi că are dreptate Kimi?

Căldura va fi un factor crucial în acest weekend. Motorul care trebuie să reziste în medie 7 curse va fi pus la grea încercare având în vedere că se aşteaptă temperaturi de peste 30 de grade Celsius în toate cele trei zile. Ambele monoposturi Toro Rosso vor avea câte un turbocompresor şi un MGU-H schimbat, iar Pierre Gasly va primi şi un motor nou, ajungând deja la al 2-lea. “Am avut o problemă în timpul cursei din Australia cu turbocompresorul şi cu MGU-H-ul de pe maşina lui Pierre, iar motorul a fost afectat. Ambele componente au fost modificate în concordanţă cu ceea ce am învăţat din prima cursă. Am decis, din măsură de precauţie, să le schimbăm şi de pe maşina lui Brendon”, a declarat Toyoharu Tanabe, director tehnic Honda. Pierre Gasly va mai avea dreptul la un singur motor pentru restul sezonului şi să ne gândim că ne aflăm de-abia la cea de-a doua etapă. Acum, întrebarea care se pune nu este “Oare va reuşi Honda să parcurgă întregul sezon cu doar 3 motoare?”, ci mai degrabă “Când va începe Honda să încaseze penalizări?”. Este posibil să aveţi o cotă bună la casele de pariuri dacă pariaţi pe cursa din Monaco. La întrebarea “Câte motoare va schimba Honda în acest sezon”, pontul nostru este să mergeţi pe varianta peste 9.5 motoare. Forma excelentă arătată de Honda în testele din presezon pare să fi fost doar o întâmplare, motorul capricios al japonezilor începând să dea obişnuitele rateuri exact când e mai important.

Ferrari şi Sebastian Vettel au avantaj după prima etapă în "meciul" lor împotriva celor de la Mercedes şi Lewis Hamilton, deopotrivă. Vettel va bifa în deşertul din Bahrain cel de-al 200-lea start din carieră, fiind al 18-lea pilot din istoria Formulei 1 care atinge această bornă. În ultimele 5 curse desfăşurate la Sakhir, doar o singură dată am avut un învingător cu plecare din pole - Lewis Hamilton, în 2015. În timp ce ne pregătim de cea de-a 2-a etapă a sezonului 2018, redacţia Digisport.ro şi echipa Grila De Start doresc să vă ureze un Paşte fericit şi luminos alături de cei dragi şi vă invită să veniţi să luaţi adrenalină duminică, de la ora 18:00, în direct la Digi Sport 2, la M.P. al Bahrainului.

Notă: Articolul conţine pasaje de pamflet care trebuie tratate ca atare.

Articol scris de Ciprian Condea pentru DigiSport.ro