Și-a căutat dreptatea la Protecția Consumatorului

Un cetățean străin care urma să zboare recent din R. Moldova la o oră anumită, dar cursa a întârziat, a ținut să facă uz de drepturile sale și să pună la respect compania aeriană, cerând despăgubiri.

Operatorul aerian a refuzat să-i satisfacă cererea de a-i achita compensații ca urmare a reținerii zborului, așa că cetățeanul a apelat la Agenția pentru Protecția Consumatorilor.

Menționăm că, în cazul întârzierii zborurilor, potrivit Regulamentului privind compensarea şi asistenţa pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare şi anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, consumatorul are dreptul la o compensație în valoare de:

  • 250 euro pentru toate zborurile de 1500 de kilometri sau mai puţin;
  • 400 euro pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 şi 3 500 de kilometri;
  • 600 euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa literelor a) sau b).

Așa că, în caz de refuz la îmbarcare şi anularea sau întârziere prelungită a zborurilor, aveţi dreptul fie la rambursare, fie la redirecţionare.