ANSA lansează noi servicii de petiționare

Începând de astăzi, consumatorii vor putea reclama mai rapid problemele ce țin de calitatea și siguranța produselor alimentare, dar și alte nereguli. Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor anunță despre lansarea noilor servicii de petiționare. ANSA intenționează să instaleze boxe în mai multe centre comerciale din republică, prin care vor fi colectate petițiile consumatorilor, iar începând din 11 aprilie, oamenii vor putea trimite reclamații prin intermediul aplicației Viber.

„În primele trei luni, la ANSA au parvenit circă 100 de petiții pe lună, care se referă la diferite domenii. (...) Au fost depistate circa 200 de neconformități, adică este un grad foarte înalt de veridicitate: consumatorii, într-adevăr, argumentat apelează la noi", a declarat directorul general al Agenției, Gheorghe Gaberi.

Potrivit responsabililor de la ANSA, principalele probleme invocate de consumatori se referă la calitatea și siguranța produselor alimentare, la informațiile incomplete de pe etichetele ce însoțesc marfa, dar și la respectarea normelor sanitare în unitățile comerciale. Astfel, petițiile despre calitatea produselor, încălcările depistate în magazine sau alte nereguli, pot fi transmite prin intermediul Viber la următorul număr de telefon: 067 675 554, sau la linia verde: 080 080 033.

De asemenea, autoritățile abilitate atenționează că toate informațiile expediate de consumatori, atât prin intermediul aplicației Viber, cât și prin boxele special instalate trebuie să fie complete, iar mesajul trebuie însoțit de bonurile fiscale, imagini confirmative sau alte dovezi.

„Mesajele expediate vor fi recepționate de inspectorii noștri din teritoriu, ulterior petiția va fi înregistrată în cancelarie, este preluată de către inspectori și soluționată în termenii prestabiliți de legislație", a spus Sergiu Sîrghi, șef de direcție ANSA.

Conform legii, termenul de soluționare a petițiilor este de 30 de zile, excepție fac reclamațiile care necesită cercetări suplimentare. În acest caz, inspectorii pot prelungi termenul cu încă 15 zile, cu înștiințarea oficială a consumatorului reclamant.